
Technical Support Engineer Aftersales
- Op locatie
- Alkmaar, Noord-Holland, Nederland
Voor de afdeling technical support zijn wij ter ondersteuning van onze internationale klanten op zoek naar technical support engineer!
Functieomschrijving
De afdeling Technical Support bestaat uit zeven personen met elk hun eigen rol, gezamenlijk zijn we verantwoordelijk voor het ondersteunen van ons wereldwijd dealer netwerk, een diversiteit aan After Sales vraagstukken. Binnen een technische internationale service organisatie ben jij degene die binnen het team de “gaatjes” kan dichten.
Wat ga je doen?
Tot je belangrijkste werkzaamheden behoren:
Het ondersteunen van collega’s die verantwoordelijk voor de technische helpdesk, technische product documentatie en garantie afhandeling zijn;
Het in teamverband assisteren en ondersteuning geven voor het kunnen ontwikkelen en onderhouden van (online) technische documentatie en informatie;
Het assisteren van de Warranty Handler in het beoordelen van ingediende machine registraties en garantie claims volgens vaststaande procedures. Bij afwezigheid van de Warranty Handler handel je de ingediende machine registraties en garantieclaims af binnen het dealernetwerk;
Het, in overleg met technische specialisten, organiseren van het terughalen van onderdelen bij dealers na een toegekende garantie aanvraag;
Het indienen van een garantie verzoek, samen met de Warranty Handler, naar toeleveranciers;
Het maken van rapportages en analyses in o.a. SAP;
Het kunnen inschatten van de juiste ‘’tone of voice’’ bij contact met zowel collega’s, klanten als toeleveranciers, met aandacht voor zowel klant- als commercieel belang.
Voor wie ga je werken?
RAVO heeft fabricagelocaties in Alkmaar en Heerhugowaard en is onderdeel van de Franse multinational Fayat Group. RAVO is internationaal marktleider en de toonaangevende organisatie op het gebied van het ontwikkelen, produceren en verkopen van kwalitatief hoogwaardige compact straatveegmachines. Bij RAVO komen techniek, logistiek, innovatie en commercie samen en werken wij met een enthousiaste gemotiveerde groep van zo’n 260 medewerkers aan ons product. Je kunt RAVO omschrijven als een informeel, familie georiënteerde en betrokken organisatie. Samen zorgen we ervoor dat de dingen geregeld worden.
Vereisten
Wat vragen we van jou?
Je vind het prettig om te werken in een technische service organisatie en bent een echte teamplayer, je hebt de rol van vliegende keep binnen de afdeling en ondersteunt daar waar je het hardst nodig bent.
Als Technical Support Engineer heb je het volgende ideale profiel:
Een afgeronde technische opleiding op MBO/HBO niveau;
Enkele jaren ervaring als binnen een After Sales organisatie, bij voorkeur in een internationale (service) organisatie;
Meedere jaren ervaring met een technisch productenpakket en daarbij behorende technieken;
Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
Je bent klantgericht, oplossingsgericht, flexibel en hebt probleemoplossende vermogen;
Kennis in woord en schrift van de Nederlandse- en Engelse taal. Kennis van Frans is een pré.
Wij bieden
Een dynamische en uitdagende functie binnen een internationale organisatie.
Ruimte voor persoonlijke en professionele groei.
Een collegiale werkomgeving met gedreven en ervaren collega’s.
Marktconforme arbeidsvoorwaarden en een aantrekkelijke werkplek.
Solliciteren en/of vragen?
We snappen goed dat je enthousiast bent geworden! Solliciteren kan via de onderstaande “Solliciteerd” button. Voor inhoudelijke vragen over de functie kan je ook contact opnemen met Alex Stoelwinder, Recruiter, via 06-57185510.
Acquisitie nav deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

